Teaterværksted

Teaterværksted er et frivilligt undervisningstilbud for elever fra 4.-9. klasse bestående af et Teaterværkstedsforløb, der afvikles over 28 gange á to lektioner.

Man kan enten vælge Teaterværksted Onsdag, som fortrinsvis er for begyndere, eller Teaterværksted Torsdag, der fortrinsvis er for elever med minimum et års erfaring eller elever fra 5. klasse og opefter.

Få indblik i forskellige arbejdsprocesser

På kurserne kan eleverne få indblik i de arbejdsprocesser, der anvendes indenfor teater, film, mode, design og reklamebranchen.

Det at undersøge og eksperimentere er lige så vigtigt som selve produktet.

Man kan arbejde med sminkning, maskering, kostumer og rekvisitter samt scenografi og billedarbejde. Flere elever vælger at bruge deres arbejder til rollespil, fastelavn, sidste skoledag, gallafest, konfirmationer, udsmykning til eget værelse m.m.

Flere af Teaterværkstedets elever vælger også senere at deltage i skolens musicalproduktioner med scenografi eller kostume og sminkearbejde.

Teaterværksted vil også have mulighed for at oprette dramakursus.

Klik her for at se billeder fra årets musical.

Image link