Skolestart i 0. klasse

Spireskoleelev

Skoleforløbet på Sejergaardsskolen starter med Spireskole i maj måned, og det fungerer som en glidende overgang mellem børnehave og skole.

På Sejergaardsskolen bruger vi tiden i førskolen på at gøre børnene klar til skolestart i august. De bliver trygge ved deres nye kammerater og Spireskolens pædagoger – og får god tid til at lande stille og roligt i det nye miljø. Dagens rutiner og struktur indarbejdes i passende tempo, så alle er med. Der lyttes til hinanden, ventes på tur, samarbejdes og indgås mange nye fællesskaber – alt det som skolelivet tilbyder.

Eleverne gøres stille og roligt undervisningsparate og vil dermed være i stand til at modtage fælles beskeder, være selvhjulpne med f.eks. toiletbesøg og påklædning og ikke mindst bevare og stimulere deres nysgerrighed for at lære.

Eleverne skal gå i deres klasser i mange år, så det er vigtigt, at vi får sammensat børnene, så klassedynamikken fungerer, og unødige udfordringer undgås. Derfor bliver den endelige klasseopdeling først indgået omkring efterårsferien i 0. klasse.

Alle dage starter kl. 8.15, hvor man går til morgensang i samlingssalen sammen med resten af skolens elever og lærere. Dernæst følger forskellige aktiviteter med f.eks. temaer som: bogstaver, tal, natur, begreber, trafik, krop og bevægelse og opstart på udviklings- og dannelsesarbejdet med ”Fri for mobberi”-materialet, som eleverne jævnligt vil arbejde med frem til og med 2. klasse.

Kl. 11 spises frokost, hvor pædagogen ofte vil fortælle en historie eller læse højt for eleverne, og kl. 12.00 går eleverne videre i SFO eller bliver hentet fra skole.

Prioritering ved ledige pladser

Når Sejergaardsskolen har modtaget indmeldelsesblanketten, optages barnet på ventelisten. Kommende elever udvælges i efteråret ift søskendegaranti og indmeldelsesdato.

I efteråret, året inden skolestart, vil der være et infomøde, hvor skolen og skolestart bliver præsenteret. Efter infomødet indkalder skolens kontor til individuelle samtaler.

Optagelse på venteliste

Ved optagelse på venteliste betales et ventelistegebyr på kr. 500. Pengene overføres til konto 8117-0003067011 med angivelse af elevnavn. Når eleven optages, betales et gebyr på kr. 650.

Skolestart i andre klasser

For nye elever til 1. til 9. klasse udfyldes en indmeldelsesblanket. Blanketten kan udfyldes på skærmen, printes eller gemmes som PDF, og den udfyldte blanket mailes til kontakt@sejergaardsskolen.dk eller afleveres på skolens kontor.

Når Sejergaardsskolen har modtaget indmeldelsesblanketten, optages barnet på ventelisten. Når der er ledige pladser på det aktuelle klassetrin, udvælges kommende elever ift søskendegaranti og indmeldelsesdato.

Når en plads skal besættes, sker det således:

• Forældre og barn indkaldes til en samtale med skolelederen eller afdelingsleder for indskolingen.
  • Barnet kommer på prøve i klassen i 7-14 dage
  • Lærerne i klassen vurderer, om barnet passer ind i klassen/på skolen
  • Kontoret eller læreren kontakter forældrene

Indmeld dit barn på Sejergaardsskolen her:
Inden barnet starter prøveperioden, skal Indmeldelsesblanketten udfyldes. Indmeldelsesblanket

Du er også velkommen til at ringe på 59 18 51 24, hvis du har spørgsmål til indmeldelse.

Ny elev Sejergaardsskolen

Hvis du ønsker dit barn indmeldt på Sejergaardsskolen, skal du udfylde en indmeldelsesblanket.

Blanketten kan udfyldes på skærmen, printes eller gemmes som PDF. Den udfyldte blanket mailes til kontakt@sejergaardsskolen.dk eller afleveres på skolens kontor.

Indmeldelsesblanket

Priser, øvrige tilmeldingsblanketter og al øvrig information findes under menuen “Information”

Øvrig information